"Twenty years from now you will be more dissappointed by the things you didnt do then by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe habor. Catch the trade winds in your sail. Explore, dream, discover"

- Mark Twain

mandag den 15. november 2010

mange mange mange mange oplevelser!

Okay, nu sidder jeg såå her igen, og hold da op der er meget at fortælle!

Med lad mig starte med chicago. Vi havde haft en let uge, tidlig fri tirsdag og torsdag pga veterans dag, men det fortæller jeg om senere, og så ingen skole fredag. Så vi tog afsted fredag morgen og var i bil i 5 timer. Så blev Sophie, Lena, Martha(en norsk pige) og mig sat af i et outlet mall og brugte de næste 5 timer der! der var såå mange fede til til næsten ingen penge! og gæt hvad?! jeg fandt en Skagen Denmark butik! Hvor alt var på tilbud! så kunne altså ikke lige lade være med at købe et ur, det var såå flot!
Nå men efter 5 timer blev vi hentet af Chris og Paul, og blev kørt til hotellet hvor de fleste folk var ved at være kommet. Vi kom op på vores værelser, havde et lille møde og så kunne vi gøre lige hvad vi ville. Der var pool og meget mere, og vi sad på hinandens værelser og snakkede til langt ud på natten. næste dag skulle vi tideligt op, og tog så ud til toget som vi var i 1,5 timer! Det var et mega fedt tog, det havde 2 etager! har aldrig prævet det før, så det var lidt af en oplevelse!
Så kom vi til chicago og var i en dobbeltdækker bus og kørte rundt i byen. Vi gik rundt i byen i lang tid og shoppede lidt til sidst. Vi spiste på en resturant der er noget anderledes i forhold til normale resturanter! Istedet for at betale for god service, betaler man for at få "dårlig service"! De kalder en idiot osv, siger ting som, du er altid i vejen, godt i kan huske havd i har bestilt på en ond måde, og ved i havd? det er SKIDE SJOVT! hahaha!! på regningen til sidst skrev vores tjener: Pay me and get out! hahaha sjovt ikke? og så hver time eller sådan noget, går de op på bordene og danser det sjoveste danse ever!(har filmet det)
Nå men så kom vi hjem sent om aftenen, og kunne så gøre havd vi ville. Vi var nogle stykker som gik ud og leget gemme(ved det lyder dumt, men det var virkelig sjovt!) Snakkede og lavede fis og ballade til klokken 4 om natten :)
Næste dag tog vi så ud til et andet center og hold da op mig og Marthe gik amok med shopping, men det var egentlig meget dejligt at få lidt mere tøj!(vil dog ikke lige komme ind på hvor mange penge jeg brugte i løbet af turen) upsi...

Nå men det var så den tur... som lovet lovede jeg at fortælle om hvorfor vi fik tidelig fri torsdag(udover at det var teacher-parents-day). Det var veteran dag, hvor de takker og ærer alle de soldater som har kæmpet for landet. Så vi sang den nationale athem, hørte nogle taler osv... det var godt at høre at de værtsættede dem så meget, men også lidt akavet for os udveklingstudenter, som ikke kunne synge med osv :p haha

I sidste mandags fik jeg min gibs af! det var virkelig underligt, at kunne bevæge mit hånadled igen, og noget gange tager jeg stadig mig selv i, at bruge min venstre hånd kun fx når jeg spiser. Men lægen sagde at der kommer til at gå næsten 6 uger igen før jeg kan stunte og sådan i cheerleading igen! wow det er lang tid! men jeg skal nok klare den :P Jeg skal jo snart begynde til basketball cheerleading! det bliver dejligt at kunne gøre noget igen :) det begynder imorgen, efter skole, onsdag 6:30 før skole, torsdag 6-8 om aftenen, og fredag efter skole... ja ved godt det lyder som utrolig meget men bare rolig, det er kun til i starten, så vi kan komme godt igang.
Det minder mig forresten om, at cheerleading holdet var til stats mesterskabet i cheerleading, og jeg fik lov at komme med. Det var ret sejt, det hele blev filmet, og man komme kun gå der og der og blablabla... jeg sad for det meste med Becky og hendes venner, som også har en datter ogle år ældre end mig, og så alle holdene, men gik også rundt med holdet. Det fik en 8 plads ud af 14 :) det hele var lidt ligsom bring it on filmene, og det var ret sejt :p hahah en masser hold i cheerleading uniformer, dommere, og nogle sje rutiner! :P Har også filmet lidt af det :)

Det er ret fedt nu hvor man har været her lidt længere, kan man virkelig begynde at se hvordan folk er. Jeg sad og snakkede med Becky om alle pigerne og hun spurgte mig hvad jeg syntes om hver enkelt, og hun sagde jeg ramte rigtig hvert eneste gang. Så jeg har åbentbart studeret folk godt!

Her for noget tid siden var det jo også halloween. Så mig, Daniel, Liz og Mikaila tog ud til haunted houseing. Det var vildt uhyggeligt! Vi stod i kø i en time, men så kome man ind i et hus, men alle de her underlige ting... først kom jeg ind og tænkte, ej det er da ikke så galt, men så pludselig sprang der den har man og af en kasse klædt ud i det mest uhyggelig kostume ever! og så gik det altså bare lødt med uhyggelige effekter og skræmmende personer! På et tidspunkt var vi i en kornmark, og der var en skolebus, med røg i og en stemme som sagde moooooom, moooooom, og pludselig sprænger nogle små drenge op fra sæderne! og et sted var der man med motorsave!(ikke rigtige selvfølgelig) og en tidpunkt var der en man der holdte os lidt tilbage for vi var for hurtige, og så sagde jeg: det er altså ikke så uhyggeligt mere, og så sagde Daniel: kimmie vend dig om, hvilket jeg gjorde, og tror du så ikke der er en mand med en mega skræmmende maske, som står lige op i mit ansigt! OMG Jeg var ALDIRG været så bange som da jeg var i den kornmark!
Men det var noegt af en opkevelse :)

Til halloween var der mange huse som var dekoreret, men det var ikke så meget som jeg havde troet.... Men vi havde en EF fest, så vi var alle klædt ud(mig som pirat, købte kostumet samme dag...), vi havde uhyggelige drinks og mand og lejerbål og så en mega uhyggeligt film!(var nød til at sove med lyset tændt :s haha) men det var rigtig fedt, og jeg havde også lavet mit eget græskar, endda ed en brækket hånd! og så var det forresten vildt sjovt, for mig og Javiers kostume matchede! :P

Puuuuuhhh ha, jeg er nød til at stoppe nu... klokken er ved at blive mange, men jeg har mange flere ting jeg skal skrive om snarest muligt! og en masse billeder og videoer jeg skal have lagt ind :)

Men vi ses, looove you alle!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar