"Twenty years from now you will be more dissappointed by the things you didnt do then by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe habor. Catch the trade winds in your sail. Explore, dream, discover"

- Mark Twain

mandag den 9. maj 2011

Sommer time!

Så er sommeren endelig kommet til Iowa! Det var da godt nok også på tide! Jeg har lige ligget udenfor i shorts, med musik og lektier og nydt vejret, hyggeligt!
I kan tro det var dejligt! Altså der er bare noget ved sommeren som bringer minder frem. Fx der er nogle dage, hvor jeg kan gå udenfor en varm dag, man kan høre nogle børn rende rundt, hunde gø, nogle der er udenfor og arbejde så man kan høre hammeren, og så er der bilerne der køre nede på vejen, og den lette brise fra vinden. Det ville måske virke som en rigtig god og dejlig dag men ser i, når man er væk fra noget i længere tid, er det at man begynde at huske dem bedre! Så den dejlige varme sommerdag var altså ikke helt perfekt for der manglede alligevel lige nogle få ting! Det første er trampolinen. Den store dejlige blå og sorte trampolin som man kan ligge på og nyde solen. Meeeeen den mest underlige, men vigtige ting jeg manglede var kapslen nede på Horsensvejen, som man kan høre hver gang der er nogen der køre over den. Måske lyder det lidt underligt og normalt er den lyd altså også lidt irriterende, men den manglede simpelthen bare! Og jo mere jeg tænkre over det, jo mere kommer jeg til at tænke på, som fx når de små børn køre på deres ”scootere” ned at vejen og det laver den der helt specielle lyd, fordi vores vej er så ru, forstår i hvad jeg mener?
Men ved i hvad!? I dag da jeg kom hjem var der en pakke fra Spanien! Den havde godt nok lige været længe undervejs, men det var alligevel godt, uhhh og elsker pakken! Så da jeg fik den ringede jeg med det samme hjem for at fortælle den var ankommet, så det kunne blive sagt videre :)
Og tænk dig, når jeg snakker i telefonen med min mor, føles det stadig som om at det var sidste uge de var her!
Uhhhh jeg kan godt sige jer at det var dejligt at have dem her! Dagen før var jeg hele tiden ved at græde at glæde for at jeg skulle se dem igen! Men jeg må være løbet tør for tåre, for da jeg så dem havde jeg bare travlt med at få krammere, og der nåede ikke at komme nogle tåre :s meeen mon ikke det det kommer når jeg lander i DK. (og jeg må indrømme at der var nogle enkelte tåre efter jg havde sagt farvel, også selvom at der kun var 6 uger til at jeg skulle se dem igen! Underligt ikke? Haha)
Men det var som sagt dejligt at have dem på besøg! Nød i hvert fald at være sammen med dem i Florida! Det var bare som at forsatte hvor det slap… eller hvordan det nu er at man siger det :P Og jeg kunne især godt lide kreditkortet som de havde medbragt! Haha, ej ej ej ej, nu er jeg ond :P
Okay seriøs igen…. Vi lavede utrooooligt meget! Vi var i Discovery Cove, det var bare lækkert! Og vi fik lov at svømme rundt med rigtige delefiner!!! YAY!! Og rokker! Der var seriøst nogle der var giga store! Altså nok 20 cm tykke og bredere end når man strækker begge sine arme ud! :O woooow! Men så var vi også i Sea World, hvor der var alle mulige dyr, og der var en spækhugger! Guuuuuuuuuuuuud hvor jeg elsker spækhuggere! Der er bare et eller andet yndefuldt og pænt over dem, selvom de er så store! Og så ser de altid så glade og rene ud! Så aætså bare så i ved det, den der drøm med at blive spækhugger dyrepasser den er altså ikke forsvundet! :P haha
Men det var fedt, og vi skulle også lige op og prøve nogle forlystelser med Mia og ud og shoppe lidt, og så fik jeg også lov at vise dem nogle rigtige Amerikanske restauranter! Jeg synes altså der var et eller andet mere vi lavede, men min hjerne er lige gået blank for den ture, så det må jeg skrive om senere.
MEN…. Så skulle vi jo til Iowa! YAY! Hjem det regn og slud! Men det var nu hyggeligt nok! De mødte Becky og Dan først, gav gaver og så fik vi rigtig godt hjemmelavet lasagne! Jeg må indrømme jeg kan ikke lige huske hvilket rækkefølge alt hvad vi gjorde var(jeg ved det, jeg må ved at være gammel :P) haha
Men vi lavede en masse, var ude og så et Amish måltid, de var oppe i Anamana kolonierne, det er sådan nogle tyske kolonier med alle mulige tyske ting, mad, møbler, musik, bøger osv. :) Så var der selvfølgelig shopping igen, og ude at spise hos en heeeel masse mennesker som alle gerne ville møde dem og aftener hvor jeg ville sove hos dem og vi ville være i poolen osv, dejligt!
Og så var der jo PROM!!! AMAZIIIIIIING!!! Det bliver jeg altså lige nød til at fortælle lidt om, og bare rolig der skal nok komme nogle billeder ind på et tidspunkt! :) Men altså, det starter tideligt og er en laaang dag! Først skal hårdet ordnes, og det havde jeg lidt problemer med, så jeg måtte have en til at komme over og lige hjælpe mig og starte forfra osv, jeg fik pludselig lidt travlt og måtte lægge make-up samme tid med at jeg fik ordnet hår, men resultatet blev nu stadig godt! Haha Og Mia og Dan og Mor nød vist at se mig flippe lidt ud :P det blev i hvert fald filmet lidt! Haha Men så til sidste skulle kjolen på, og gud den blev strammet meget! Men det var der jo ikke noget at gøre ved, man må lidt for skønheden! :P men min date kom, Josh McCall, den samme dreng som tog mig til homecoming, og vi kørte ud til nogle venenr og fik taget en maaaaaasse billeder alle sammen! Og så skulle man hen til skolen, hvor vi skulle gå ”Grand March” ud foran familie og venner så det kan tage billeder osv :) gud jeg var nervøs for at træde på min kjole på vej op ad trapperne! Men det lykkedes skam det var hurtigt overstået, men så kom det jo til måltidet, som vi have på skolen, det blev noget at en kamp, når jeg havde min kjole strammet så meget! Haha, måtte give op halvvejs gennem måltidet :P Men det var hurtigt over, så fik vi taget billeder og så var det ellers bare tid til at danse! Det eeeeelskede jeg! At danse rundt i sådan en stor lang kjole! Kunne have gjort det hele natten!
Men ved midnat måtte jeg stoppe, for det var tid til at tage til PostProm, som slutter klokken 4 om natten :) Der er der mad, og masser af ting du kan prøve, altså bare alt muligt! Spil, ræs, osv hvor man kan vinde billetter som man kan få penge for, jeg endte med at få ca 32 dollars med hjem, plus at de trækker lod hvor man kan komme op og få en gave, jeg kom op to gange, fik en taske med at håndklæde, hairspray og tanlotion og en computertaske med en trådløs computermus og en gaverkort til en mcdonalds ting agtig noget, men den kan jeg godt nok ikke lige finde :P tror den faldt af på vej hjem :)
Men det var stortset den aften… Tænkte sig, der er kun 1 måned tilbage !!!! WOW! Og der er bare meget, tusinde vis af graduations parties, og øve i at cermonien hvor har hat og alt det er på, plus en hel masse i skolen og golf oven i det hele! Hvilket for resten er begyndt at gå mega godt igen! Vil i hvert fald gerne forsætte med at spille når jeg kommer hjem igen!

I lørdags var jeg i en lille by med den tyske pige Lena, hvor vi har inde og købe lidt morsdags gave osv og det viste sig at der var sådan en ”festival” hvor er er masser mennesker som kunne få lov at tegne på vejen, altså hvis de blev sponsoreret, så det var altså rigtig sejt at se alle de forskellige ideer og billeder osv :) bagefter var jeg så henne og se skolens skuespil, og endte med at mig og Lena faldt i søvn inde i stuen og Dan kom og vækkede os klokken 2 om natten efter at havde været til Prom med en anden udvekslings student på en anden skole! Han holdte os vågen i en time! Jeg overvejede seriøst hvad BEcky og Chris ville sige hvis jeg gav ham et blåt øje :P haha
Nå men jeg må smutte nu, tager lige ud og løber en lille tur, nu hvor det er så godt vejr!  bye bye!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar