"Twenty years from now you will be more dissappointed by the things you didnt do then by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe habor. Catch the trade winds in your sail. Explore, dream, discover"

- Mark Twain

onsdag den 8. september 2010

Kulturchok!

Heej alle sammen, så fik jeg lidt tid til at skrive, for jeg var så smart(og det vil jeg gerne lige have lidt ros for) at jeg tog til cross country klokken 5:30, havde lektietime i skolen hvor jeg lavdede alle mine lektier, så nu er jeg hjemme klokken halv 4, klar til at skrive :D

Jeg har også været så klog, at skrive ting ned på min mobil som jeg ville fortælle jer om. Det handler om ting jeg har lagt mærke til, som sker i USA, men ikke i DK, og derfor har jeg kaldt dette indlæg for: "Kulturchok!"

Lad mig starte fra en ende af:
1: Herover er moden stadig trompetbukser, altså store forneden
2: Zebra-striber er viiiiildt moderne, de har dem på overalt, tasker, sko osv!
3: INGEN amerikaner kan lide lakrids, eller dvs jeg har fundet EN person!
4: Herover, hvis der er en der fx er syg(der var en dreng som havde kræft, og der er en pige som døde i en trafik ulykke i sommerferien), laver de fx armbånd eller t-shirts, som man så kan bestille, og pengene går så til alle hospitalsregningerne osv. I den første uge, var der også et tema om at have pink tøj på, for det var pigen som dødes ynglingsfarve.
5: Hvis man er på resturant kan man gratis få opfyldning på sine drikkevarer, og hvis man ikke kan spise op, kan man få fx en pose eller en boks, hvor man tager resten med hjem og kan spise det senere.
6: Herover har de det seje fænonem jeg kalder "drive-in-bank". Og ja, det er faktisk en drive-in bank, ligesom McD, men i stedet for at købe mad, holder man ved en automat, og kan hæve penge.
7: I USA kaster de ikke længere ris til brylluper, da fulge kan spise dem og dø, så måske har de enten sæberbobler, eller måske sådan nogle bånd.
8: De har rigtig mange garagesalg osv over det hele, hvor de sælger deres ting, og som i sikket ved, kan jeg godt lide at gå til sådan nogle, så mig og Becky har været til riiiimlig mange nu.

Det var så lige mine kulturchok tingester blablabla...

I weekenden var jeg i Michigan og besøge deres yngste søn, kone og 4 børn på 2,4,8 og 10 eller sådan noget. Pige´n på 4 er vildt sød, og siger ting som dahh(du ved, den der snob agtige måde) det er såååå cute! Beckys søster bor også deroppe sammen med hendes mand, og de ejer en resturant, som hedder: "The Grill House". Den er rigtig populær og god, og er forfuldt af spøgelser, eller rettere sagt, et spøgelse, som hedder JAck og blev begravet på grunden, og laver sjove løjer og det skulle der er utrolig mange som kan bekræfte!
Det er en rigtig stor resturant, og far vil eeeelske den, for man komme rind, bestiller måske forret, og så går man ud i et andet rum, hvor man kan vælge tilbehør og kød, og så kan man enten selv grille det, og putte krydderier på, eller man kan få en af kokkene til at gøre det :)
De har også en ekstra hal, til store fester, fx brylluper, som de havde 3 af i den weekend, og jeg hjalp med at gøre klar til et af dem :D

De tjener rigtig mange penge på resturanten så Beckys søster bor i en 1 million DOLLAR hus! Og så tog de os ud et sted fordi jeg skulle tage nogle billeder til en opgave i fotografi, og ved i hvad! Hun boede på en grund og et hus som var værd 10 MILLIONER DOLLAR!!! det var AMAZING!!!!

Imorgen skal jeg til cross country, skole og være cheerleader til et football game, så jeg får travlt. Nu var det så meningen at jeg ville lægge billeder ind, men becky er lige kommet hjem og vil have mig med ud til noget spise noget i kirken, så det må vente til senere :)

Jeg savner jer alle rigtig meget, men prøver ikke at tænke for meget på det, og prøver at havde det sjovt :) i looove you all!! <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar