"Twenty years from now you will be more dissappointed by the things you didnt do then by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe habor. Catch the trade winds in your sail. Explore, dream, discover"

- Mark Twain

mandag den 14. februar 2011

Haola la hanao

Haola la hanao betyder tillykke med fødselsdagen på hawaiian!
Fordi....

Fredag(dag 4):
Var min fødselsdag!! :D
Denne her dag, havde vi en masse at lave! :) Først kørte vi op på et bjerg med mega god udsigt! Men der var sørme også et blæsevejr helt der oppe, så hvores hår var over det hele! :o Derefter tog vi ud til sådan et japansk temple, med en buddah og store bambus træer, det var fedt! Mig og Hannah prøvede sådan noget slik, hvor man tager det yderste lag papir af, og så spiser man det det næste stykker papir! og slikket selvfølgelig! :P haha meeen der fik vi noget tid til at gå :D
så skulle vi på sådan en tour, hvor vi så en masse planter og lærte om kokusnødder, og det var virkelig en underholdende tour! Manden som lavede "shovet" var vildt underlig og lærte os japansk fordi der var nogle fra japan, men halvdelen af tiden viste han ikke hvad han selv sagde, og det var bare super sjovt! Det blev også filmet, så i kan se det hele, når jeg får klippet det sammen :) men det viste sig så også at det sted, var hvor de filmede en hel masse film, fx 50 first dates blev filmet i et hus der, en ny Tv serie, og han nævede 1000 film osv, og det viste sig, at de var ved at gøre klar til at filme den næste dag, så de var ved at øve et stunt mens vi kørte forbi, til den nye tv serie :o Oh hvad! misundelige? haha
Efter det, kørte vi så på sådan en lille lokal resturante og fik god mad og kager til dessert, og så fik jeg fødselsdags sang i 7 forskellige sprog... PÅ SAMME TID! haha sejt! :P
Så tog vi hjem og gæt hvad?! Så havde de en fødselsdags kage?! af chokolade?! til mig! yay! så det var hyggeligt :P men så tog vi ellers alle ud og shoppe! haha, så det var en super dejlig dag! :D og jeg åbnede også gaverne hjemmefra! yay!







































Lørdag(Dag 5):
Så blev det dagen for at svømme med delfiner! og guuud hvor var vi spændte! Vi stod tidligt op, og kørte i laaaaaaaaang tid! Så ankom vi og så en gul stor "gummibåd", og jeg må sige at der blev jeg lidt skuffet, for havde håbet for noget større, men det viste sig, at jeg havde ingen ground til at være skuffet!
Vi kom i båden, og stille og roligt ud af havnen, men så blev farten altså øget! Det gik så hurtigt, at ude i spidsen(hvor alle os piger sad) rørte båden slet ikke vandet, og båden gik op og ned hver gang vi ramte en bøjle! det var seriøst den fedeste tur nogensinde! Og så så vi endda også med at se nogle havskildpadder!
Men pludselig! så vi delefiner! Så vi slog farten ned(eller hvad man nu kalder det) :P og ventede lidt, før vi tog svømmefødder, redningsveste, dykkermaske og snorkel på, og hoppede i vandet. De var godt nok lidt langt nede under os, og vi måtte ikke svømme derned, fordi de sov. Hvis i gerne vil vide hvordan delefiner sover, kan jeg fortælle jer, at de lukker halvdelen af deres hjerne ned, og var et øje åbent, så deler de sig op 2 og 2, så de begge kan kigge til en side. Ret fascinerende ikke? Og de kan mærke hvis en person som er i vandet er gravid eller var en brækket knogle eller sådan noget! :D
Nå men så svømmede vi rundt i vandet og kigge på delfinerne, tog billeder osv. Efter det sejlede vi så længere ud for at kigge på hvaler, og vi fik da også 2 giga hvaler at se, det var fedt!
Derefter sejlede vi i lang tid, og for så at komme til et sted hvor vi bare kunne svømme rundt i vandet og måske endda at se en havskildpadde! Der var nogle der så en, men vi nåede desværre ikke at komme derover, men det var rigtig fedt, bare at svømme rundt derude i midten af havdet! :)

Desværre måtte det jo også komme til en ende, og i kan tror, at vi sov alle sammen hele vejen hjem!!
Desværre kan jeg ikke lige huske hvad vi lavede efter det, men hvis jeg gætter rigtig, vil jeg tro at vi sov, sov, sov, shoppede og spiste på resturante :D





Ingen kommentarer:

Send en kommentar