"Twenty years from now you will be more dissappointed by the things you didnt do then by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe habor. Catch the trade winds in your sail. Explore, dream, discover"

- Mark Twain

mandag den 23. august 2010

Livet i Amerika!

Hej alle!
Nu fandt jeg så tid til at skrive lidt, og jeg skal nok prøve at fortælle om det hele, men kan allerede forudsige at jeg nok vil glemme lidt! :D
Men lad mig bare starte med at sige at, at her sker utrolig meget, og jeg møder så mange mennesker, at jeg næsten ikke kan huske nogen navne! 
Der har i noget tid boet en pige ved os, som skulle have et nyt hjem, så hun måtte overnatte ved os i ca en uge, men hun er nu rejst igen og skulle være hos sin nye familie :D
Becky og Chris er rigtig søde, og jeg føler mig rigtig forkælet! De har aldrig haft en pige, så Becky er rigtig spændt, og blev endnu mere glad da jeg blev cheerleader, hvilket jeg har været i ca en uge nu!
Før jeg fortæller om cheerleading, vil jeg lige fortælle lidt om min værtsmor :D Hun har nemlig engang været leder af cheerleader holdet, det var hun i 33 år! Og i 1999/2000 blev hun kåret til den bedste i USA!! Hun har været til sindssyg mange statsmesterskaber osv.! Er det ikke bare en sej værtsmor jeg har? :P
Men cheerleading er meget underholdende. Vi er 14 piger og 2 trænerer, og alle piger er helt opppe og køre/i godt humør hver gang. De iler hinanden op, så de har energi til at heppe så meget, og det er helt vildt underholdende at se på. Meget af tiden sidder jeg bare og ser på, fordi de snart skal til statsmesterskabet, og jeg er jo ikke med i den rutine de har forberedt til det :D Den første fodboldkamp er på fredag, og jeg gør alt hvad jeg kan for at lære de små chants(små korte rutiner de siger med nogle bevægelser), men der er så mange, så jeg tror jeg kommer til at ligner en idiot til fodboldkampen :P haha, det skal nok blive underholdende!
Vi har også fået cheerleader billeder taget, men jeg kan desværre ikke vise jer et endnu 
Udover cheerleading er jeg også med i cross country, hvilket er MEGA hårdt! I starten var træningen kl 8 om morgnen, nu er det klokken 7 om morgnen så jeg skal op kl 6!!! Engang var det endda 6:45!!
Til cross country løber man så i ca en time eller mere, men det er meget forskelligt hvordan det forgår. Nogen gange noget med hurtigt og langsomt løb og nogen gange hård vægttræning med løb ind i mellem, men gennemsnitlig løber vi ca 5 km hver gang! Det er utroligt hårdt, for her er ca en 25 grader, men jeg har aldrig været et så fugtigt sted, så det føles som en 40 grader! :D Nu har jeg snart gået til cross country i 3 uger, så i weekenden er jeg altid helt smadret!
Så er jeg også begyndt til band! Det er et marching band, hvor man spiller på forskellige instrumenter, og marcherer rundt på football banen imens man spiller. Det forgår under kampene i pauserne. Jeg spiller på cymballs, der er de store runde bronze plader, som man slår mod hinanden, og det giver en rigtig høj lyd!
En ting kan jeg sige om cymballs er, at de er MEGA tunge, så jeg får rigtig muller! Den første dag vi skulle øve, skulle vi være udenfor og gå rundt. Det var ca 40 grader og vi var ude i ca 2-3 timer, så fik godt nok lige lidt sol 
Udover alt det, skal jeg også være med i student council, hvilket er et slags elevråd, som gør en masse for skolen, men hvor de har det bare liiiidt sover end i de danske elevråd :D
Jeg skulle rigtig have været på en camp(hvor vi overnattede i telte en nat) men det kunne jeg ikke, da jeg skulle spise pizza og til baseball kamp med alle de andre EF elever og deres værtsfamilie. Der var en dansker, som ikke bor langt herfra, og vi prøve at snakke lidt dansk med hinanden, og utroligt som det lyder, føltes det faktisk underligt i starten at snakke dansk! Men nu er jeg utroligt god til at skifte fra dansk til engelsk om omvendt, dvs jeg kan sidde og skrive dansk men snakke engelsk helt naturligt. Og det er virkeligt underligt at pludselig sms engelsk med sofie stampe istedet for dansk!
I den weekend var Becky og Chris til bryllup, så jeg boede hos nogle af deres venner, som har en datter der skal gå i min årgang, og de er rigtig søde! I den weekend var jeg også til cheerleading camp, hvor vi i 6-7 timer lærte nye cheerleading moves :P
I samme weekend var jeg også været ude og skoleshoppe! Det kan jeg lide! Man skulle have mapper, notesbøger og andet, et eksemplar til hvert fag, og selvfølgelig skulle alt efter min mening på en eller anden måde matche, så det var sjovt! Og så skulle jeg selvfølgelig have en skoletaske, og selvfølgelig vælger jeg den der overhovedet ikke ligner alle de andre! Because im special! :P haha
Jeg er også ved at føle mig endnu mere hjemme i mit værelse, jeg har købt et en plade til billeder, købt en MEGET billigt billede, nogle rammer osv. så det er rigtig hyggeligt, og de bamser jeg har fået af de forskellige personer, sidder på hjørnet af sengen om holder øje med mig! :P
Min skoles farver er lille, sort, hvid, sølv og et turkis agtig farve, men den mest brugte er lilla, så selvfølelig er mit billede jeg købte lilla :P haha
Alt her i usa, er MEGA billigt og nøøøøøj hvor er det fristende at shoppe hele tiden! Og alt tøjet er såå pænt, men jeg må sige at man godt kan se jeg har en liidt anden stil end dem her i usa. De har stadig trompetbukser, bruger tennissko i skolen, og masser af T-shirts, men de eeelsker at gøre meget ud af deres hår, og amerikaner elsker de er klipklapper, som går ned mellem storetåen og den næste tå, ALLE har dem!(men bare rolig mor, jeg prøver at spare på pengene!)
Maden her over er noget anderledes, men Becky eeelsker at lave mad, og wow hun laver gode deserter!(hvilket ikke er godt, for jeg skal jo passe på vægten, men bare rolig indtil videre, har den det fint!)
Men jeg savner rugbrød og pålægschokolade heeelt vildt! Men lykken kom, da jeg fandt en hjemmeside på nettet, hvor man kan købe dansk rugbrød, så det overvejer jeg at gøre :D
Becky kan godt lide at lave meget mad, og hun kan godt lide lidt sundt mad, men elsker chokolade, ris og kylling! :D Jeg tror ikke at forældre her i usa, laver så meget mad selv, for da jeg var på cheerleader camp, havde jeg taget noget af Beckys pastasalat med, og pigerne var helt facineret af det! :D de havde alle snaks og andet med, som man køber.
Men jeg kan fortælle at jeg får prøvet noget forskellige ting, og majs, har de riiigtig mange af her i Iowa!
Her i usa har de noget kaldet pop-tarts, som er nogle små snaks, og det er heeeeeeelt fantastisk! Jeg kunne spise millioner af dem! Og det bedste er, at jeg har fundet en, som er stortset det samme som hindbærsnitter! Så har jeg også fundet en anden snack som er næsten det samme som en mars bar! Fantastisk! Men det bedste er Dairy Queen Blizzard! Det er is, som kan fås med 25 forskellige smage, som de selv blander op, når man bestiller dem§ det er FANTASTISK!! Bedre end okkels!
Men rugbrød er nok det mad jeg savner allermest! Her over er det bare hvidt, hvidt og mere hvidt brød! Og ost, de eeeelsker ost! :D
Men bare rolig, Becky er god til at købe frugt, og for resten Makoroni og ost smager godt! :P
På onsdag skal jeg starte i skole, og jeg har fået min eget skab! Nr 50, og nu skal jeg til at huske en kode til det! :D Jeg har også fået en amerikansk telefon! Blackberry 9200 tror jeg den hedder, og jeg har fået et internationalt kort, hvor jeg kan ringe til DK, men har lige fundet ud af jeg desværre ikke kan sende til jer, men jeg ved ikke om i kan sende til mig, men mit telefon nummer er 563-889-0250 :D Men bare rolig, beholder indtil videre stadig min danske telefon, så i kan skrive til den :D
Men jeg har fundet ud af noget sejt! Siden min blackberry kan gå på internettet overalt gratis, og jeg kan gå på msn, er det rigtig smart, nå jeg kan sidde på min mobil og skrive med dem som er på msn om aftenen hjemme i DK.
Jeg kan ikke lige huske om der er mere jeg ville fortælle, men jeg lover at lægge nogle flere billeder ind senere :D
Jeg kan fortælle alle at jeg har det godt, bliver passet godt på, og er ved at få mange venner :D ME indimellem kan man dog godt få meget hjemve, når man ikke har meget at lave, eller når alle de andre snakker om et eller andet man ikke har nogen ide om. Så vil man bare gerne hjem  især når man høre om alt hvad der sker i DK. Men jeg klarer mig, og kan fortælle at jeg må på en eller anden måde have udviklet mig lidt, eftersom det er rigtig nemt for mig at gå hen og snakke med nogle fremmede.
Men jeg håber alle har det godt derhjemme, og jeg savner og elsker jer alle meget :D
P.S. Min værtsmor har snart fødselsdag, og kan fortælle dig mor, at hun eeeeelsker smykker, især URER!! (og de behøver ikke være særlige dyre)
P.P.S. I slutningen af september skal jeg med Becky, Chris og deres ældste søn, som jeg snakker godt med(han er ca 40) til Phoenix, og se en masse, bl.a. Iowas team the Hawkeyes spille football! Og så skal jeg selvfølgelig se MIN SOFIE STAMPE!!!!!!! :D YAY glæder mig heeeelt vildt!!!!

1 kommentar:

  1. Hej Kimmie
    Vil lige fortælle dig at vi alle læser dine indlæg med meget stor interesse. Bliv endelig ved med at skrive dine spændende historier om dagligdagen.

    SvarSlet